התנהלות מול רשויות המיסים באופן עצמאי או בעזרת רואה חשבון

שתף:

התנהלות מול רשויות המיסים באופן עצמאי או בעזרת רואה חשבון

התנהלות מול רשויות המיסים באופן עצמאי או בעזרת רואה חשבון

בעלי עסקים רבים בתחילת דרכם, או לפני הקמתם, או אפילו בצמתים חשובים במהלך השנים מתלבטים האם וכיצד להתנהל מול רשויות המיסים השונות.

חשוב לציין כי גם שכירים מתנהלים מול רשות המיסים, אולם הם עושים זאת בעקיפין בעזרת רואי החשבון וחשבי השכר של החברות בהם הם עובדים. בעוד עסקים קטנים, צריכים להתמודד עם רשויות המיסים בעצמם, או בעזרת רואה חשבון שהם לוקחים.

מה כוללת התנהלות מול רשויות המיסים?

עסק קטן מתנהל מול שלוש רשויות מיסים- מס הכנסה, ביטוח לאומי, ומע"מ- מס ערך מוסף.

כאשר עוסק פטור מתעסק ביום יום בעיקר מול מס הכנסה וביטוח לאומי, ועוסק מורשה מגיש דוחות גם למע"מ מדי חודשיים, ולא רק פעם בשנה.

עסקים קטנים רבים, מתמודדים לבד עם ההתנהלות מול רשויות המיסים. אבל יש עסקים קטנים רבים שלא מצליחים להסתדר בעצמם עם הקושי בניהול פנקסים שונים לרשויות השונות, עם הקושי לעמוד בזמני הדיווח, ועם השאלה על מה מדווחים בכל שלב. לעסקים אלו מומלץ לקחת ליווי מקצועי של רואה חשבון.

עסק קטן נדרש לבירוקרטיה רבה במהלך שנת העסקים- תשלום מקדמות למס הכנסה ותשלום מקדמות לביטוח לאומי, תשלומי מע"מ וקיזוזי מע"מ.

בסופה של שנת העסקים- על העסק לרכז את כל התשלומים השונים, ולהעבירם לרשויות המס, לבדיקה שנתית כוללת, המוודאת שכל התשלומים הועברו כסדרם, והיו מספקים מבחינת רשויות המיסים.

אחת לכמה שנים יתבקש העסק להגיש הצהרת הון. לכן, בעל עסק שיודע להתמודד גם עם הבירוקרטיה יכול לחסוך לעצמו את הכסף שעולה רואה חשבון, ולהתנהל לבד. אבל מי שלא יודע כיצד לעשות זאת, או עסוק מדי כדי לבצע הנהלת חשבונות, ותשלומים שונים לרשויות- מומלץ לו מאוד להתנהל בעזרת רואה חשבון, שזוהי המומחיות שלו, והוא יכול ויודע להתנהל בצורה טובה מול הרשויות, וכמובן לחסוך עבורך זמן רב, וכסף רב, בעזרת התנהלות נכונה, והכרה של כל החוקים והתשלומים השונים. כמובן גם שכירים יכולים להעזר ברואה חשבון- כאשר הם מבצעים החזרי מס, או הצהרות הון.

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?