היכרות ביטוח לאומי

שתף:

היכרות ביטוח לאומי
היכרות ביטוח לאומי

ביטוח לאומי – נא להכיר!

רובנו מכירים היטב את המושג "ביטוח לאומי", אך רק מתוך נוסחים רשמיים וחובות משפטיות. כולנו יודעים שמתלוש המשכורת שלנו מנוכה סכום כלשהו עבור ביטוח לאומי, ואנו מכירים מספר מקומות שבהם אנו נזקקים לסיוע של ביטוח לאומי, כמו עבור קבלת דמי לידה, או במקרים של מחלות. אך מרבית האנשים לא מודעים באמת למשמעותו המלאה של הגוף הזה, ביטוח לאומי, ולמטרתו.

ביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי שתפקידו לסייע לאזרחי המדינה אשר נתונים במצב שבו לא מתאפשר להם לעבוד, מסיבות שונות, ובאמצעים שונים.

ביטוח לאומי נועד לאפשר לכל אזרח להתקיים גם בזמנים שבהם הוא אינו יכול להרוויח כסף בעמל כפיו. ביטוח לאומי הוא שמממן,

כאמור, את חופשות הלידה של הנשים בישראל, ומספר תחומים חשובים נוספים. אולם החלק החשוב ביותר בתוך המוסד לביטוח לאומי הוא זה של ביטוח נפגעי עבודה.

ביטוח נפגעי עבודה

אנשים רבים נפגעים באופן פיזי או נפשי במהלך עבודתם, בכל סוגי העבודות. כתוצאה מן הפגיעות השונות, הרבה מאד עובדים מאבדים את יכולתם לעבוד באותה עבודה, או לעבוד בכלל.

עובדים אשר הפרישו במהלך השנים ממשכורתם לביטוח לאומי, יהיו זכאים לדמי פגיעה ולקצבה במקרה של פגיעה בעבודה. כל עובד אשר נפגע ואינו יכול לעבוד בתקופה שלאחר הפגיעה, זכאי לדמי פגיעה במשך עד 3 חודשים מן הפגיעה.

אם נותרה לעובד נכות לאחר 3 החודשים הללו, ביטוח לאומי ישלם לו מענק או קצבת נכות, בהתאם להחלטה של הוועדה הרפואית. הטבה נוספת שמקבלים הנפגעים היא טיפול רפואי חינם. בנוסף, אם העובד נפטר, חלילה, משפחתו היא שתקבל את הקצבה או המענק. המבוטחים בביטוח לאומי הם שכירים, עצמאים הרשומים בביטוח לאומי, וכן עובדים בתחומים אחרים או בהכשרה מקצועית, כקבוע בחוק.

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?