בדיקת התכנות עסקית

שתף:

בדיקת התכנות עסקית
בדיקת התכנות עסקית

בדיקת התכנות עסקית

סוף מעשה במחשבה תחילה

מידי שנה כ 45 אלף עסקים חדשים נפתחים . לכאורה מדובר בצעד חיובי עם המון אנרגיות אשר מפתח את הכלכלה והמסחר בארץ. לרוע המזל, אנחנו עדים גם לתופעה הפוכה ובה כ 35 אלף עסקים נסגרים בכל שנה. אצל אותם בעלי העסקים חלום העצמאות הפך לחלום בלהות עסקי ואישי.

איך להישאר בצד הטוב של החלום?

פגשתי אנשים, בעלי עסקים, שהיה להם רעיון עסקי כלשהו, פתחו עסק והיו בטוחים שהם הולכים להרוויח הרבה או לכל הפחות להתפרנס בכבוד.

מצאתי כי רבים מהם הקימו עסק מתוך אינטואיציה ומתוך הרצון להיות אדונים לעצמם, האמינו כי להיות עצמאי פירושו להיות חופשי.

לצערי, אותם אלה לא קיבלו החלטה מתוך ניתוח רציונלי של הסיכויים והסיכונים הכרוכים בכך ומצאו את עצמם באמצע שביל המסע העסקי, מרוחקים מנקודת ההתחלה מחד ומנגד כלל לא רואים כיצד מגיעים לסוף המסלול בו נהנים מהרווחים המיוחלים ומהשקט הכלכלי.

שלב זה מצריך הליך לרפוי העסק, הליך ניקוי של כל החוליים בניהול עסק.

חשוב להבין שלפני ההסתערות ופתיחת העסק יש לתכנן טוב מאד את המהלך, לקבוע תוכנית עבודה ויעדים. יש לקחת בחשבון מה הם השלבים להתקדמות ומהם הסיכונים ודרכי ההתמודדות איתם.

חשיבה מתוכננת מראש, טרם תחילת הפעילות נקראת בדיקת היתכנות עסקית.

בדיקת התכנות עסקית היא למעשה בחינה מדוקדקת ומפורטת של כל הנדרש להצלחה. מבצעים תהליך של לימוד והבנה של המציאות והסביבה העסקית הרלוונטית בכדי להבין את הסיכוי לצמיחה והאתגרים העומדים בהמשך.

על מנת לבצע בדיקת התכנות עסקית באופן רציני ומקצועי רצוי מאד להזמין שירותים של בעלי מקצוע שונים המבינים את תחום העסק ובמיוחד את הזירה התחרותית שבו יפעל. כמובן שיש להתייעץ עם רואה חשבון בעל אוריינטציה עסקית עם ניסיון בבניית תכניות עסקיות וניהול כספים על מנת שירכז ויכין תבנית מספרית שתשקף את הפוטנציאל הגלום בפעילות.

בדיקת היתכנות עסקית אמורה להבטיח קריאה מדויקת של פני השטח המנבאת את ההצלחה שלכם.

זכרו, למרות ההשקעה הראשונית הנדרשת בבדיקת התכנות עסקית ובתכנון, היא עדיין משתלמת מאד בטווח הארוך. זאת במיוחד משום שוויתור על התהליך יכול לגרור הפיכת החלום לחלום בלהות

פתיחת צ'אט
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?
היי! אנחנו פה, יש לך שאלה?